Σημαντικά Νέα

Kamelot - 'Haven' Review



To "Haven" είναι ο ενδέκατος δίσκος των Kamelot και ο δεύτερος με το νέο τραγουδιστή τους, τον Tommy Karevik. Στο album υπάρχουν συμμετοχές των Alissa White-Gluz (Arch Enemy), Troy Donockley (Nightwish) και Charlotte Wessels (Delain).

Τα κομμάτια του δίσκου:   
1.    "Fallen Star"
2.    "Insomnia"
3.    "Citizen Zero"
4.    "Veil of Elysium"
5.    "Under Grey Skies"
συμμετέχουν οι Charlotte Wessels (Delain) & Troy Donockley (Nightwish)
6.    "My Therapy"
7.    "Ecclesia"
8.    "End of Innocence"
9.    "Beautiful Apocalypse"
10.    "Liar Liar (Wasteland Monarchy)"
συμμετέχει η Alissa White-Gluz (Arch Enemy)
11.    "Here's to the Fall"
12.    "Revolution"
συμμετέχει η Alissa White-Gluz (Arch Enemy)
13.    "Haven"  


Ας τα δούμε αναλυτικά:
Ο δίσκος ξεκινά με το "Fallen Star" που είναι ένα λυρικό κομμάτι με τον Karevik να θυμίζει με την ερμηνεία του τον Roy Khan. To ρυθμικό μέρος είναι έχει τις κλασσικές γνώριμες φόρμες των Kamelot, μην καταφέρνοντας να ξεχωρίσει, κυρίως λόγω της θεματικής επανάληψης και του Karevik. To "Insomnia" που ακολουθεί έχει ενδιαφέρον ρυθμό και στιχουργικά αναφέρεται σε ένα άνθρωπο που αισθάνεται παγιδευμένος στα συναισθήματα του. Ενδιαφέρον κομμάτι που όμως δεν απογειώνεται. Το "Citizen Zero" είναι το παράδειγμα του συνθετικού τέλματος που έχουν πέσει οι Kamelot, ανέμπνευστο και κουραστικό χωρίς να καταφέρνει να μεταδίδει συναισθήματα. Το "Veil of Elysium" είναι ένα χαρακτηριστικά καλό κομμάτι του συγκροτήματος που θυμίζει τις χρυσές εποχές, στιβαρό/δεμένο και η ερμηνεία του τραγουδιστή στο ύψος των περιστάσεων. To "Under Grey Skies" με την εισαγωγή του Troy Donockley και τη συμμετοχή της Charlotte Wessels είναι μια μπαλάντα που αναδεικνύει την ερμηνεία του Karevik αλλά προδίδεται από τους επιφανειακούς στίχους. Το "My Therapy" είναι ένα δυναμικό κομμάτι που φαίνεται ότι αποτελείται από μη ολοκληρωμένες ιδέες, καταλήγοντας μέτριο. Το επόμενο "Ecclesia" είναι η σύντομη εισαγωγή του "End of Innocence", το οποίο πατάει σε γνώριμα Kamelot μονοπάτια και δεν προσθέτει κάτι νέο, όντας overproduced. To "Beautiful Apocalypse" έχει εξαιρετική εισαγωγή και ρυθμό με τον Karevik να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλό. Το επόμενο "Liar Liar (Wasteland Monarchy)" έχει την υπογραφή του Thomas Youngblood στις καλές κιθάρες, προδίδεται όμως από την ποιότητα των στίχων και την ερμηνεία του Karevik. Το "Here's to the Fall" κινείται σε χαμηλούς ρυθμούς με αισθαντικές ερμηνείες και κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το "Revolution" είναι από τα καλά του δίσκου με δυνατά σημεία τις κιθάρες και τα τύμπανα και αδύναμα σημεία τους στίχους. Το τελευταίο κομμάτι "Haven" είναι ένα αξιόλογο ορχηστρικό μέρος που κλείνει με ενδιαφέρον τρόπο το δίσκο.


Συμπερασματικά, ο δίσκος "Haven" αποτελεί μια μέτρια κυκλοφορία για τους Kamelot. Φαίνεται ότι το συγκρότημα έχει υπερεκτιμήσει τις ικανότητες του και το αποτέλεσμα δεν είναι αντάξιο των προσδοκιών με βάση την ιστορία τους. Οι στίχοι ενώ αναφέρονται σε σημαντικά θέματα το κάνουν με τόσο επιφανειακό και άστοχο τρόπο που προδίδουν έλλειψη πραγματικής ικανότητας. Η παραγωγή είναι, ελλείψη καλύτερης λέξης, overproduced, φαίνεται ότι κάθε τμήμα έχει μπει στο μικροσκόπιο και έχει χαθεί ο αυθορμητισμός. Η δομή των συνθέσεων είναι κουραστική, ενώ στο παρελθόν μπορούσε σε πολύπλοκες συνθέσεις να κρατηθεί το ενδιαφέρον. Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι είναι ο Tommy Karevik, αρκετές φορές δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Πράγματα που ο Roy Khan μπορούσε να καταφέρει, όπως το να μεταφέρει αβίαστα συναίσθημα, ο Karevik πιέζεται και το αποτέλεσμα ενίοτε φαίνεται ψεύτικο. Τα πραγματικά ενδιαφέροντα κομμάτια του δίσκου δε ξεπερνούν τα τρία σε ένα σύνολο δεκατριών.
Συνολικά, ο δίσκος δεν συστήνεται.

Βαθμολογία: 6.5/10